Estetik ve Kozmetik Dermatoloji

Estetik ve Kozmetik Dermatoloji hakkında kısa bir bilgilendirme yazısı yazılacak. Estetik ve Kozmetik Dermatoloji hakkında kısa bir bilgilendirme yazısı yazılacak. Estetik ve Kozmetik Dermatoloji hakkında kısa bir bilgilendirme yazısı yazılacak. Estetik ve Kozmetik Dermatoloji hakkında kısa bir bilgilendirme yazısı yazılacak. Estetik ve Kozmetik Dermatoloji hakkında kısa bir bilgilendirme yazısı yazılacak. Estetik ve Kozmetik Dermatoloji hakkında kısa bir bilgilendirme yazısı yazılacak.

Botoks

Botulinum toksin Clostridium botulinum bakterisinden elde edilen bir nörotoksin proteindir. Doğal saflaştırılmış bir proteindir. Kozmetik amaçlı uygulamalarda sistemik yan etki görülme olasılığı çok düşüktür. Etki mekanizması; uygulanan kaslarda çeşitli kimyasal reaksiyonlar sonucu geçici gevşeme sağlar. Özellikle mimik yapmakla oluşan dinamik çizgilerin kaybolmasını ve daha genç, aydınlık gözüken bir yüze sahip olmanızı sağlar.

Botoks Uygulama Alanları

• Kaş çatma çizgileri
  • Yatay alın çizgileri
  • Kaz ayağı çizgileri
  • Alt göz kapağı kırışıklıkları
  • Tavşan çizgileri (burun yanlarındaki çizgiler)
  • Kaş kaldırma
  • Dudak çizgileri (smokers lines)
  • Dişeti gülüşü (gummy smile)
  • Marionette çizgileri (dudak kenarından çeneye inen çizgiler)
  • Dişleri sıkarak uyuma, diş gıcırdatma (masseter botoksu)
  • Boyun bantları

Aşırı Terleme Tedavisinde Botoks

Botulinum toksin Clostridium botulinum bakterisinden elde edilen bir nörotoksin proteindir. Doğal saflaştırılmış bir protein olması nedeniyle aşırı terleme tedavisi amaçlı uygulamalarda sistemik yan etki görülme olasılığı çok düşüktür. Özellikle koltuk altı, avuç içi ve ayak tabanında görülen ve kişinin yaşam kalitesini ve sosyal hayatını etkileyen bir sorun olan bölgesel aşırı terleme (hiperhidrozis) tedavisinde botulinum toksin tedavisi ile çok başarılı sonuçlar elde edilir. Uygulanma şekli; aşırı terleme olan bölgelere ince uçlu iğnelerle ilacın deri içine verilmesi şeklindedir. Aşırı terlemede botox uygulaması ile etki 6 ay devam eder. Tekrarlayan uygulamalarla ilacın etki süresi daha da uzar.

Dolgu Uygulamaları

Yüz hacminin azaldığı durumlarda yeniden hacim kazandırmak, ciltteki derin çöküntülerin doldurulması, ince çizgilerin ve kırışıklıkların doldurulması ve dudak şekillendirme amacıyla dolgu uygulaması günlük pratiğimizde sıklıkla yaptığımız bir uygulamadır. Hyalüronik asit içeren derimizle uyumlu, alerjik reaksiyon riski çok düşük olan dermal dolgular ile uygulama yapılmaktadır.
Dermal dolgular dermatoloji alanında uzman ve eğitimli kişilerce yapılması gereken uygulamaların başında gelmektedir. Yanlış uygulamalar sonucu istenmeyen yüz şekillendirmeler, yanlış bölgeye uygulama sonucu istenmeyen yan etkiler olabilmektedir.

Dolgu Uygulama Alanları

• Dudak şekillendirme, dudak dolgunlaştırma
  • Nazolabial oluk (burun kenarından dudağa inen çizgiler)
  • El sırtı gençleştirme
  • Çene şekillendirme
  • Marionette çizgileri (dudak kenarından çeneye inen çizgiler)
  • Dudak çizgileri (smokers lines)
  • Elmacık kemiği dolgusu
  • Yanak dolgusu
  • Orta yüz uygulamaları
  • Ameliyatsız burun estetiği
  • Alın uygulamaları
  • Göz yaşı oluğu tedavisi

PRP (Platelet Rich Plasma)

Trombositten zengin plazma ya da trombositleri zenginleştirilmiş kan plazması olarak adlandırılan PRP, çok sayıda trombosit ve trombositlerin salgıladığı yumuşak dokular, saç ve cilt üzerine uyarıcı etkisi olan çeşitli büyüme faktörleri içermektedir. PRP tedavisi günümüzde de kozmetik işlemler başta olmak üzere tıbbi uygulamalarda sıkça ve güvenle kullanılmaktadır. Kozmetik dermatolojide PRP cilt gençleştirme, saç dökülmeleri, yara izi, sivilce izi tedavisi amacıyla sıklıkla yaptığımız bir uygulamadır.

Uygulama yapılacak kişiden bir tüp kan alınır. Santrifüj yardımıyla trombositler saflaştırılıp büyüme faktörleri açığa çıkmış plazma direkt noktasal uygulamayla enjeksiyon yöntemiyle uygulanır. Böylece biyoyararlanımı en yüksek düzeyde olur.

PRP (trombositten zengin plazma) uygulaması uzun etkilidir, derinin doğal biçimde yeniden yapılanmasına yardımcı olur. Plateletler(trombositler) vücudumuzda hasarlı dokuları onaran büyüme faktörlerini yapısında barındıran kan hücreleridir. PRP uygulamasıyla dokuya normal kan dolaşımıyla taşınabilecek olandan çok daha fazla büyüme faktörü verilir. PRP'nin dermatolojide uygulama alanları cilt gençleştirme, akne skarı (sivilce izleri), alopesi (saç dökülmeleri), melasma (cilt lekelenmeleri) tedavisinde kullanılmaktadır.

Cilt yenileme ve gençleştirmede 2-3 haftada bir 3 seans uygulama sıklıkla yeterli olurken alopesi (saç dökülmesi) tedavisinde hastalığın şiddetine bağlı olarak 2-4 haftada bir 3-6 seans yapılması önerilir.

Saç Mezoterapisi

Mezoterapi birçok alanda kullanılmaktadır. Dermatoloji uygulamaları bu alanların başında gelmektedir. Mezoterapi, istenen bioyararlanıma uygun ve emilebilen ürünlerin uygun bir enjektör ile yüzeyel dermise enjeksiyonu olarak tanımlanır.

Saç mezoterapisi , androgenetik alopesi, alopesi areata ve telogen effluvium gibi birçok saç hastalığında kullanılan mezoterapi yöntemidir. Mezoterapi uygulamalarında özellikle androgenetik alopeside saptanan vellüs tipi kılların (açık renkli ve ince kıllar) terminal kıl (koyu renkli ve kalın kıllar) haline gelmesi hedeflenir. Uygulanan tedavinin başarılı olabilmesi zaten bu kıllara bağlıdır. Tamamen kıl olmayan yani kıl follikülleri tamamen yok olmuş bölgelerde mezoterapi etkin değildir.

Saç mezoterapisinde amaç; mevcut saçların dökülmesini azaltmak, güçlendirmek ve yeni saç çıkışını uyarmaktır. Saç mezoterapisi ile elde edilen sonuçlar farklıdır. Çünkü alopesi (saç dökülmesi) nedenleri çok çeşitlidir ve standart bir tedavi protokolü yoktur. Kliniğimizde saç için gerekli vitamin, mineral, peptidler, aminoasitler, dolaşım arttırıcı ve yoğun büyüme faktörü içeren özel bir karışım hazırlanarak saçlı deriye uygulanmaktadır.

Tedavi başarısı işinde uzman hekimler tarafından doğru bölgeye doğru ilaç uygulamalarıyla yapılmasına bağlıdır. Saç mezoterapisi seanslar halinde yapılır. Seans aralıkları ve seans sayısı doktorunuz tarafından belirlenir.

Yüz Mezoterapisi, Mezolifting

Mezoterapi birçok alanda kullanılmaktadır. Dermatolojik uygulamalar bu alanların başında gelmektedir. Mezoterapi, istenen bioyararlanıma uygun ve emilebilen ürünlerin uygun bir enjektör ile yüzeyel dermise enjeksiyonu olarak tanımlanır. Yüzdeki kırışıklıklar, lekeler, sarkmalar için yapılan enjeksiyonların içeriği kişinin ihtiyacına uygun olarak hazırlanır. Yaklaşık 20 dakika süren bir işlemle hazırlanan karışım hastanın cildine enjekte edilir.

Selülit Lipoliz Mezoterapisi

Selülit ve lipoliz mezoterapisinde hedef doku cilt altı yağ dokusudur. Yani deri altındaki derin dokulara enjeksiyon yapılır. Bölgesel zayıflama ve selülit tedavisinde cerrahi işlemlerden sonra etkinliği kanıtlanmış bir yöntem olan mezoterapide yağ yakıcı, dolaşım düzenleyici ilaçlardan oluşan karışım 2 cm aralıklarla kişinin yağlanma şikayeti olan bölgesine uygulanır. Seans aralıkları ve sayısı kişinin ihtiyacına göre doktorunuz tarafından belirlenir.

Leke Tedavisi

Özellikle yüz bölgesindeki lekeler kişinin yaşam kalitesini olumsuz etkileyen ve çoğu kez tekrarlan tedavilere ihtiyaç duyulan bir durumdur. Leke tedavisinde günümüzde tedavi çeşitliliğinin artması daha yüz güldürücü sonuçların alınmasına olanak sağlar. Tedavilerin başında mezoterapiler, lazer tedavileri, maske uygulamaları, kimyasal peelingler, PRP gelmektedir. Bütün tedavilerde hasta uyumu çok önemlidir. Ev kullanımı için verilen devam kremleri, güneşten korunmak gibi uygulamalar leke tedavisinin kalıcılığını etkilemektedir. Tedavi seçimi; uygulamanın yapılacağı mevsim, kişinin cilt tipi, hassasiyeti, kullandığı ilaçlar, ek hastalık, alerji durumları göz önünde bulundurularak doktorunuz tarafından belirlenir.

Kök Hücre Tedavisi (Fibrocell Tedavisi)

Fibrocell otolog bir tedavi yöntemidir; hastanın kendi hücreleri kullanılarak gerçekleştirilir. Kişinin kulak arkasından deri punch biyopsi şeklinde mercimek tanesi büyülüğünde doku alınır. Alınan doku özel laboratuarlara gönderilir ve doku üretimi sağlanır. Yaklaşık 1 ay sonunda istenilen hücre yoğunluğuna ulaşılır. İlk seans biyopsiden 1 ay sonra başlar. Çoğaltılan bu hücreler, uygulama yapılacak bölgeye enjekte edilir. Uygulama 3 hafta arayla 3 seans halinde yapılır. Her seansta hastanın cildine 40 milyon kadar fibroblast hücresi enjekte edilir. Toplam seansların sonunda hastanın cildine ortalama 100 milyon fibroblast hücresi verilmiş olur. Kök hücre tedavisinin kozmetik dermatolojide en önemli kullanım alanı yüzdeki kırışıklıklarda, elastikiyet kaybında yılların etkilerini geriye çevirmesidir. Etkisi 3-5 yıl sürmekte olan bu tedavide kişinin kendi kök hücreleri kullanıldığı için diğer tedavilere göre çok daha güvenli ve etkilidir.

İple Yüz Germe (Ameliyatsız Yüz Germe)

35 ile 65 yaş arasında özelikle orta yüz bölgesinde sarkma olan, nazolabial olukta (burun dudak kıvrımında) belirginleşme, göz altı bölgesinde çukurlaşma, yanakta çökme, kaşlarda düşme ve alt çene bölgesinde sarkmaları olan kişilere iple yüz ve boyun germe, kaş kaldırma işlemi yapılabilir. Uygulamanın etkisi 2 yıl kadar sürer. Yüz, boyun ve vücudun çeşitli bölgelerinin konturunun düzeltilmesini sağlar. İp uygulamaları ameliyatsız yüz germe, cilt yenileme tedavisidir. 30 dakika gibi kısa bir sürede uygulanır. Kişinin sosyal hayatına devam edebildiği bir uygulama şeklidir. Biyolojik olarak emilebilen antimikrobiyal iplerle cildin yenilenmesi ve lifting etkilerine sahiptir. Kollajen üretimini tetikler, ince kırışıklıkları giderir.